Al meer dan een jaar rijden we nu elektrisch. Na een fijne stresstest richting Barcelona en een vakantie in Nederland met de 30kWh Nissan LEAF was het duidelijk: dit is ónze auto. Lekker rustig zoeven en af en toe de tijd nemen met een laadsessie bij Fastned. En vooraf even checken of je in de buurt op locatie kunt laden: we zijn er behoorlijk bedreven in geworden. Tot die ene dag… dat je vriendin voor een opleiding naar Valkenburg moet.

De dag ervoor met Chargemap de benodigde tussenlaadlocatie besproken. ‘Liever bij Fastned, dat is fijn en betrouwbaar‘ en ‘Als toch twijfelt, even op Chargemap kijken waar je nog meer kunt snelladen‘.

En belangrijker nog, om een paar euro te besparen…

‘Ik heb de route even voor je uitgezocht, denk je aan de pasjes die je moet gebruiken?’

‘Bij Fastned, op de heenweg, met de App van Fastned.’

‘Neeeeee, bij een ‘langzame’ laadpaal met The New Motion. Die aan de sleutel. Of nee, doe toch maar die groene, van oplaadpunten.nl.’

‘Oja, als je dus toevallig niet bij Fastned bent, maar bij Allego, dan moet je dus EinfachStromLaden gebruiken. Die gele, van MainGau’

Zo gaat dat dus, in huize Hartgers/Dekkers. Iemand die teveel leest (aanrader: het forum van Tweakers.net over elektrisch rijden en die over laadpassen/laadpalen) tegenover iemand die gewoon van A naar Valkenburg wil rijden.

Afslag Fastned, of toch niet?

Want uiteindelijk wordt er een laadstop eerder gepakt (‘ik dacht dat ik dan bij Fastned uitkwam’) en geladen met de duurste mogelijkheid bij Allego. Welke weet ik niet eens meer. En het maakt me eigenlijk ook níks uit… alhoewel, bijna niks. Want ik had het nog zó goed uitgelegd…

Overigens, best goed leeggereden. Onze auto heeft een capaciteit van 30kWh…

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.