Categorieën
case

Woon Duurzaam

Marketingplan en contentstrategie & planning met als doel een betere website en meer bezoekers.

De missie van Woon Duurzaam is gasloos of energieneutraal wonen zonder gedoe. Deze missie is omgezet naar een marketingstrategie voor de komende jaren. Samen met het team is in verschillende sessies gewerkt aan doelgroepsegmentatie. Dit op basis van Motivaction-onderzoek en Empathy Mapping. Vervolgens zijn keuzes gemaakt in merkwaarden, kernboodschap en benodigde campagnes & middelen.

Aanpak voor complete strategie

Doelgroepen en wensen

Vanuit een sessie Empathy Mapping en bestaand onderzoek over diverse (duurzame) doelgroepen zijn twee doelgroepen gekozen. Elke doelgroep kent zijn eigen route om tot een keuze voor Woon Duurzaam te komen. Hier wordt op ingespeeld met de juiste content en campagnes.

Merkwaarden en kernboodschap

Woon Duurzaam was op zoek naar één overkoepelende boodschap en bijbehorende merkwaarden en tone-of-voice en beeldtaal. Door goed te kijken naar de gewenste doelgroep en de producten en diensten van Woon Duurzaam zijn deze vastgelegd voor intern en extern gebruik.

Budget en sales

Salesfunnel

Woon Duurzaam haalt uit verschillende bronnen prospects en leads. Deze zijn inzichtelijk gemaakt in een (sales)funnel om daarop de contactmomenten en content aan te passen.

Budgetten

Voor elk onderdeel is een (media)budget verwerkt. Hierdoor kunnen de juiste keuzes gemaakt worden en zijn de inspanningen (cost per lead) meetbaar inzichtelijk.

Contentstrategie

Op basis van de funnel en budgetten is een contentstrategie uitgewerkt. Dit om potentiële klanten te vertellen wat Woon Duurzaam doet. En natuurlijk: waarom ze bij Woon Duurzaam moeten zijn.

Meer weten over de aanpak voor Woon Duurzaam?

Neem contact op over de aanpak en kosten.

Contact

LinkedIn

Laten we verbinden op LinkedIn!

Nog handiger: boek direct een intake met me!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.