MailerLite Expert

MailerLite is hét platform voor professionele e-mail marketing. Als MailerLite Expert help ik je met het het inrichten van MailerLite en volledig automatiseren van je e-mail marketing. Naast MailerLite ken je wellicht Mailchimp of andere e-mailmarketing tools. Het voordeel van MailerLite is dat het een supersnel gebouwd platform is, dat je in staat stelt om geweldige dingen te doen.

Met MailerLite kun je standaard templates gebruiken en deze naar huisstijl aanpassen (kleuren, fonts en meer) óf complete templates in je huisstijl of stijl van je website ontwikkelen (in de betaalde versie).

De kracht van MailerLite zit hem in de eenvoudige opbouw en werkwijze. Daarnaast kun je veel automatiseren. Zo ontwikkel ik complete onboarding strategieën voor jouw nieuwe klanten of een reeks e-mails afhankelijk van het (klik)gedrag binnen bestaande e-mails.

Dankzij de aanvullende modules als Pop-ups, embedded forms en promoties genereer je op veel plekken nieuwe inschrijvingen. Daarnaast kun je in MailerLite landingspagina’s bouwen en zelfs eenvoudige websites maken.

boek een gratis intake van 20 minuten

Scroll snel naar:

MailerLite Expert

Als MailerLite Expert ben ik door MailerLite gecertificeerd. Dat betekent dat ik jou zou goed mogelijk kan helpen. Ik heb toegang tot een uitgebreide kennisbank, voorrang bij de helpdesk en veel meer. Wil je dus je e-mailmarketing uitbreiden met Automation en Workflows, slim je content aanpassen op de ontvanger of je e-mail marketing uitbesteden? Neem dan contact met me op.

Link Trigger

In MailerLite gebruik je de functie Link Trigger om een Automation Workflow te starten. De Link Trigger kun je op verschillende manieren inzetten. Denk aan iemand die je reguliere nieuwsbrief zich automatisch kan inschrijven voor een specifiek onderwerp. Of dat je een aanbod stuurt met een ‘ja ik wil’ knop en zo automatisch een email krijgt met de download en optioneel een vervolgmail nadat deze download daadwerkelijk is gedaan.

De Link Trigger zorgt ervoor dat je (onopvallend) je klanten of prospects kunt indelen in interesses. Op deze manier kun je je e-mails afstemmen op de wensen en interesses.

Automated Workflows

De mooiste functie van MailerLite, naast prachtige e-mails versturen, schuilt in de Automation functie. Met Automated Workflows zorg je ervoor dat je inschrijvers afhanelijk van hun gedrag verschillende e-mails kunnen krijgen of door een funnel gaan. Denk bijvoorbeeld aan de onboarding van nieuwe klanten in een periode van 30 dagen. Dat kan bijvoorbeeld nadat ze een specifiek product hebben gekcoht of aangegeven interesse te hebben in een dienst. Vanuit deze mails kun je weer Link Triggers maken of je vervolgaanbod aanpassen.Workflow MailerLite

Voor online toetsplatform Woots zorgen we er bijvoorbeeld voor dat nieuwe klanten opgenomen worden in een user onboarding workflow. Afhankelijk van hun activiteit vanuit de e-mails (klikken ze bijvoorbeeld op een online hulpmodule) krijgen ze aangepaste e-mails. Ook oude klanten krijgen vanuit MailerLite eenmalig een e-mail. Willen ze een proeflicentie? Dan is dat met één klik naar de bedanktpagina geregeld.

Dynamic Content

Met Dynamic Content pas je je e-mails aan op de groepen waarnaar je je e-mail stuurt. Bestaande klanten van een dienst wil je niet een kortingsaanbieding laten zien bijvoorbeeld. In plaats van voor al deze groepen een nieuwe e-mail te maken, kun je in MailerLite gebruik maken van Dynamic Content. Afhankelijk van de ontvanger wordt een blok wel of niet getoond. Hetzelfde kan voor vrij nieuwe abonnees. Die wil je eerst kennis laten maken met je product. Ervaren abonnees (bijvoorbeeld langer dan een half jaar in je e-mail lijst) laat je diensten voor gevorderden zien.

Landingspagina in MailerLite

Binnen MailerLite kun je heel eenvoudig landingspagina’s aanmaken om razendsnel nieuwe leden te genereren. Bekijk zo’n landingspagina als die van mezelf (tip: meld je aan voor deze nieuwsbrief: Nieuwsbrief over content, marketing en digitale communicatie).

Uiteraard help ik je met het opzetten van aantrekkelijk landingspagina’s.

Formulieren en pop-ups MailerLite

Met de integratie van formulieren en pop-ups binnen je website kun je op elke plek e-mailnieuwsbrief abonnees verzamelen. En zelfs op zo’n manier dat je ze direct in groepen of segmenten kunt verdelen. Zo speel je in op interesses van je doelgroep.

Oja, als het goed is zag net je zo’n pop-up aan de rechterkant verschijnen ;-).

Kosten MailerLite

De kosten vallen, in vergelijking met andere e-mail marketingtools erg mee. MailerLite is sowieso gratis (Forever Free plan) tot 1000 subscribers (met een maximum van 12.000 verzonden e-mails per maand). Daarna betaal je het volgende:

Aantal abonnees Aantal e-mails/maand Prijs/maand
1-1.000 12.000 € 0
1 1.000 Unlimited
€ 9
1.001 2.500 Unlimited
€ 13
2.501 5.000 Unlimited
€ 26
5.001 10.000 Unlimited
€ 44

> Actuele prijzen van MailerLite en grotere aantallen

> Proefperiode aanvragen bij MailerLite

Contact en MailerLite informatie aanvragen

Wil je ook kennismaken met MailerLite en gebruik maken van mijn MailerLite Expert diensten? Maak direct een afspraak via Google Meet in mijn agenda of vul het contactformulier verder onderaan in.