Projecten en opdrachten

Ik ben een typische versatilist, dankzij mijn brede interesses. Ik noem mijzelf een specialist in digitale communicatie en marketing. Ook branding, design, sales en alles wat daarbij komt kijken heeft mijn interesse. Daarnaast verdiep ik mij al erg lang in duurzame thema’s, zoals elektrisch rijden en verduurzaming in het algemeen. Zo heb ik een Podcast over duurzaamheid.

Groepen trainen, workshops geven of (gezamenlijk) aan de slag gaan met een communicatieplan of contentstrategie is wat ik het liefste doe. Ik duik diep in een organisatie om een zo goed mogelijk plan te ontwikkelen, de beste training te geven of mensen te enthousiasmeren. Daarin ben ik ook kritisch en vertel eerlijk wat ik wel en niet goed vind gaan. Vanuit mijn diverse rollen gebruik ik creativiteit om tot de juiste (communicatie)oplossing te komen of een vraagstuk op te lossen.

Als marketing- en communicatieprofessional én contentstrateeg help ik organisaties (overheid, semioverheid en duurzaam) met hun content- en marketingstrategie. Ik opereer op senior en strategisch niveau, maar ben ook niet vies van operationeel werk in de opstartfase. Om een contentstrategie uit te rollen, heb ik een zelf ontwikkeld raamwerk én maak ik gebruik van de methode van het Content Marketing Institute. Hierdoor is de contentstrategie altijd volledig en zo opgebouwd, dat deze eenvoudig en doeltreffend te implementeren is.

Contentstrategie raamwerk

‘A Versatilist is someone who is a specialist for a particular discipline, while at the same time be able to change to another role with the same ease.’ (Bron: Wikipedia)

Aljo in huis (interim)

In mijn opdrachten op het vlak van contentmarketing en communicatie gebruik ik mijn eigen ontwikkelde structuren en maak ik gebruik van bestaande, herkenbare modellen en methodes. Zo heb ik samen met docent branding aan de HAN, Kees van het Hof,  gewerkt aan het contentstrategie raamwerk. En heb ik de methode empathy mapping veelvuldig ingezet bij klanten.

Ik help jouw organisatie aan nieuwe manieren van communiceren met onlineconcepten en middelen. Dagelijks doe ik niets liever dan klanten en bedrijven helpen met het inzetten van online en digitale communicatiemiddelen.

Expertises

Strategisch

  • Sparringpartner op alle niveaus
  • Ontwikkeling én uitvoer marketingcommunicatieplannen
  • Beleid maken voor communicatie, marketing en pr

Innovatief

  • Past snel nieuwe middelen toe, natuurlijk alleen als deze bijdragen aan de doelstelling
  • Heeft een eigen podcast & platform en kan deze ook voor organisatie verzorgen
  • Eigen methodes ontwikkeld om snel tot de kern te komen

Creatief

  • Verzinnen, ontwikkelen en begeleiden van video, content en andere manieren om doelgroepen te informeren en enthousiasmeren
  • Ontwikkelen van vernieuwende communicatie en marketingmiddelen
  • Doelen en wensen vertalen naar relevante concepten

Projecten en opdrachten

De afgelopen jaren heb ik opdrachten uitgevoerd op het vlak van contentmarketing en communicatie. Daarbij gebruik in mijn eigen ontwikkelde structuren en maak ik gebruik van bestaande, herkenbare modellen en methodes. Zo heb ik samen met docent branding aan de HAN, Kees van het Hof,  gewerkt aan het contentstrategie raamwerk en de methode empathy mapping veel ingezet bij klanten.

Cito Arnhem

Interimopdracht marketing & communicatie start-up Woots. Onderdeel van deze opdracht is het ontwikkelen van een marketingcommunicatieplan (contentstrategie), opzetten e-mailmarketingsysteem en campagnes, sociale media, productie van videocontent en het opzetten van het project user onboarding.

Mediahuis Limburg

Ontwikkeling contentstrategieën, (sociale) mediakanalen opzetten incl. content, advies inrichting e-mailmarketing en contentontwikkeling voor drie belangrijkste platformen:

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

docentschap in diverse rollen

  • Docent Marketing & Communicatie bij de opleiding communicatie en communication studies (thans gastdocent)
  • Afstudeerbegeleider communication studies
  • Cursusprogramma opgezet t.b.v. up-to-date docententeam rondom online marketing en digitale communicatie
  • Ontwikkeling en doceren sociale mediamarketing bij de post hbo-cursussen van de HAN

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

marketingcommunicatie en voorlichting

  • Interimopdracht contentstrategie (2016)
  • Videocontent en campagne HAN Master Programma’s (2018/2019)

HVC KringloopEnergie

Diverse opdrachten en werkzaamheden

  • Ontwikkelen Customer Journey en contentstrategie
  • Uitwerken user stories warmtenet
  • Communicatieplan en planning t.b.v. gas en elektra & warmtenet
  • E-mailmarketingcampagnes
  • Facebook lead campagnes
  • Marketo marketing automation campagnes

Provincie Zuid-Holland

Training en begeleiding

  • Trainingsprogramma online communicatie en contentmarketing voor de afdeling communicatie (+/- 24 FTE).
  • Begeleiding & training Gedeputeerde Staten en beleidsmedewerkers

Maastricht Marketing

Training en begeleiding

  • Ontwikkeling en training contentstrategie
  • Ondersteuning sociale media & campagevoering

InnoEnergy (i.s.m. Vertigo 6)

Voor InnoEnergy, Europese investeringsmaatschappij, worden diverse opdrachten ingevuld. Waaronder:

Los van deze opdrachten heb ik met mijn productiebedrijf (t/m maart 2020) veel videoconcepten ontwikkeld en deze uitgevoerd. Onder andere voor uitzendorganisatie Abeos, Provinciale leefomgeving Utrecht, HVC KringloopEnergie en Heliotherm warmtepompen.