Training: Contentmarketing en digitale communicatie

De training contentmarketing en digitale communicatie beslaat 3 dagdelen. Tussen elke sessie gaan de deelnemers aan de slag met hun eigen casus. Het doel van de training is om communicatieprofessionals bij te spijkeren over de inzet van sociale media, online strategie en content marketing.

De training contentmarketing en digitale communicatie is een interactief programma, speciaal ontwikkeld voor communicatieteams in onderwijs en (semi)overheid. Ook voor docenten(teams) is een programma, om hun lessen marketing en communicatie nog beter toe te spitsen op de actualiteit.

Doelen van de training contentmarketing en digitale communicatie

Het complete programma werkt aan drie doelen:

  1. Bijblijven in de wereld van online communicatie en grip krijgen op de doelgroep;
  2. Inzicht krijgen in mogelijkheden van (sociale) media, content en inzet van andere middelen (en daardoor beter kunnen briefen van externen);
  3. Aantrekkelijke content te maken die werkt aan de doelstellingen.

Er wordt gewerkt aan hoe je als team betere content maakt en de doelgroep optimaal bereikt (betaald en organisch). Je krijgt manieren aangereikt om beter inzicht te krijgen in je doelgroep en op welke manier je nieuwe (content)formats kunt toepassen. Hierbij ligt de focus niet alleen op zelf doen, maar ook hoe je jouw communicatie- en marketingbureau(‘s) beter brieft.

Uiteraard vergeten we ook niet te kijken naar doelstellingen en hoe je data, zoals Google Analytics, het beste kunt interpreteren.

Programma training contentmarketing en digitale communicatie

Dag 1: sociale media

Sociale media zijn kanalen waar doelgroepen en stakeholders betrokkenheid tonen. Tijdens de eerste sessie bekijken we de (on)mogelijkheden van sociale media. Zowel organisch (vanuit je eigen pagina’s en accounts met volgers) als welke betaalde mogelijkheden (sociale media advertising) er zijn.

Ook kijken we naar de huidige inzet van sociale media en de content op deze kanalen.

Eva Kloor (projectadviseur online en social media van de Provincie Zuid-Holland over de trainingreeks):
‘De social sessies hebben ervoor gezorgd dat we bewuster zijn van onze content, welke content ertoe doet en op welk moment. Door Empathy Mapping krijgen we onze doelgroep(en) goed voor ogen en kunnen we beter hierop inspelen, zijn waar de doelgroep is. Steeds meer wordt Empathy Mapping een begrip bij ons op de afdeling!’

Dag 2: doelgroepen

De tweede bijeenkomst staat in het teken van afstemmen en creëren van relevante content voor de doelgroep. Hierbij maken we gebruik van een bestaande case uit jouw organisatie.  Met behulp van empathy mapping  leren we de doelgroep beter kennen en wordt ook benodigde content uitgewerkt. Deze ideeën worden vervolgens uitgesplitst in hero, hub & hygiene content.

Dag 3: data en analyse

De laatste sessie staat in het teken van resultaat behalen met content, sociale media en je online plannen. Op basis van de voorgaande sessies hebben we doelstellingen bekeken en aangescherpt. Nu kijken we naar hoe je data kunt gebruiken om je content en communicatie te analyseren.

Referenties

Mediahuis Limburg

Voor de online platformen van Mediahuis Limburg zijn contentstrategieën ontwikkeld, waarbij ook training en advies is gegeven.

Meer informatie en boeken

Als je meer wilt weten of direct wil boeken, neem dan contact met me op via onderstaand formulier.