Werk

Over Aljo | blogpostsprojecten | empathy mapping | contentstrategie in een dag

Ik ben een typische versatilist* dankzij mijn brede interesses. Na mijn opleiding tot grafisch vormgever en daarna communicatie heb ik me, dankzij de specialisatie nieuwe media (2007) door Marco Derksen ontwikkeld tot specialist in online communicatie en marketing. Ook branding, design, sales, organisaties en alles wat daarbij komt kijken heeft mijn brede interesse. Daarnaast verdiep ik mij al erg lang in duurzame thema’s, zoals elektrisch rijden en verduurzaming in het algemeen.

Ik vind het heerlijk om groepen te trainen, workshops te geven of (gezamenlijk) aan de slag te gaan met een communicatieplan of contentstrategie. Mijn ontwikkeling staat nooit stil en pas me snel aan. Duik diep in een organisatie om een zo goed mogelijk plan te ontwikkelen, de beste training ooit te geven of mensen enthousiasmeren in een workshop. Maar ben daarmee ook kritisch en vertel eerlijk wat ik niet goed vind gaan.

Vanuit mijn diverse rollen gebruik ik creativiteit om tot de juiste (communicatie)oplossing te komen of een vraagstuk op te lossen.

‘A Versatilist is someone who is a specialist for a particular discipline, while at the same time be able to change to another role with the same ease.’

Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Versatilist

Projecten en opdrachten

De afgelopen jaren heb ik opdrachten uitgevoerd op het vlak van contentmarketing en communicatie. Daarbij gebruik in mijn eigen ontwikkelde structuren en maak ik gebruik van bestaande, herkenbare modellen en methodes. Zo heb ik samen met docent branding aan de HAN, Kees van het Hof,  gewerkt aan een contentmarketing raamwerk en de methode empathy mapping veel ingezet.


Blogs over mijn werk

Ik schrijf regelmatig (kennis)artikelen over mijn werk en werkwijze. Hieronder vind je een paar.


Projectoverzicht

Mediahuis Limburg
Ontwikkeling contentstrategieën, (sociale) mediakanalen opzetten incl. content, advies inrichting e-mailmarketing en contentontwikkeling voor drie belangrijkste platformen:

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
docentschap in diverse rollen

  • Docent Marketing & Communicatie bij de opleiding communicatie en communication studies (thans gastdocent)
  • Afstudeerbegeleider communication studies
  • Cursusprogramma opgezet t.b.v. up-to-date docententeam rondom online marketing en digitale communicatie
  • Ontwikkeling en doceren sociale mediamarketing bij de post hbo-cursussen van de HAN

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
marketingcommunicatie en voorlichting

  • Interimopdracht contentstrategie (2016)
  • Videocontent en campagne HAN Master Programma’s (2018/2019)

HVC KringloopEnergie
Diverse opdrachten en werkzaamheden

  • Ontwikkelen Customer Journey en contentstrategie
  • Uitwerken user stories warmtenet
  • Communicatieplan en planning t.b.v. gas en elektra & warmtenet
  • E-mailmarketingcampagnes
  • Facebook lead campagnes
  • Marketo marketing automation campagnes

Cito
Interimopdracht marketing & communicatie start-up Woots. Onderdeel van deze opdracht is het ontwikkelen van een marketingcommunicatieplan (contentstrategie), opzetten e-mailmarketingsysteem en campagnes, sociale media en videocontent en andere communicatiemiddelen uitwerken.

Provincie Zuid-Holland
Training en begeleiding

  • Trainingsprogramma online communicatie en contentmarketing voor de afdeling communicatie (+/- 24 FTE).
  • Begeleiding & training Gedeputeerde Staten en beleidsmedewerkers

Maastricht Marketing
Training en begeleiding

  • Ontwikkeling en training contentstrategie
  • Ondersteuning sociale media & campagevoering

InnoEnergy (i.s.m. Vertigo 6)
Voor InnoEnergy, Europese investeringsmaatschappij, worden diverse opdrachten ingevuld. Waaronder:

Los van deze opdrachten heb ik met mijn productiebedrijf (t/m maart 2020) veel videoconcepten ontwikkeld en deze uitgevoerd. Onder andere voor uitzendorganisatie Abeos, Provinciale leefomgeving Utrecht, HVC KringloopEnergie en Heliotherm warmtepompen.